вторник, 17 апреля 2018 г.

Як просити вибачення?

Як просити вибачення?

АБО ЦЕ МАЄ ЗНАТИ КОЖЕН!

Автор: Н.І. Козлов

Просити пробачення - це ритуал.
Це те, що прийнято робити і що роблять виховані люди в ситуації, коли вони були неправі.
Це ритуал міжособистісних відносин, що зменшує провину перед партнером і власне почуття провини.
Ми не досконалі, іноді ми неправі буваємо, доставляючи людям незручності та проблеми.
Якщо ситуація дрібна, цілком досить вибачитися, у більш серйозних випадках слід попросити вибачення.
«Ну, досить тобі вже дутися! Прости мене, я був не прав!» - таке прохання пробачити не найгірший варіант,
але і не найкращий.
На відміну від "попросити прощення, вибачення - це тільки слова, і в деяких випадках одних вибачень буває мало...
Найкращий спосіб навчитися просити прощення правильно - почати вчити цьому дітей.
Діти дійсно це робити зовсім не вміють, і тоді їм потрібно пояснити такі речі.
Якщо ви хочете, щоб вас зрозуміли і почули, вам потрібен з людиною контакт.
Дивитися потрібно на людину, а не в бік, тримати контакт очей, а в близьких відносинах добре доторкнутися до руки
або обійняти. Від вас вимагається щирість і душевність, інтонації м'які, інтимні, вони просять, але без виправдань.
Виправдання - приберіть, вони не потрібні.
Почуття провини не обов'язково, іноді навіть заважає - тут швидше за обставинами і очікуванням партнера.
Виправдання і почуття провини - це ваші розборки з самим собою, а коли ви просите вибачення,
ваша душа повинна бути зайнята тільки партнером.
Починаючи говорити, використовуйте повну формулювання.
Не коротко «Пробач» або «Пробач будь ласка», навіть не «Прошу у тебе вибачення» і тим більше не «Вибачаюся»,
а максимально розгорнуто: «Я хочу попросити у тебе вибачення».
«Хочу» - дуже важливо. Ви не змушені просити вибачення, а хочете це зробити...
Далі - розгорнуте розуміння своєї вини. А саме, з вас про вашу провину не менше трьох пропозицій,
і розповісти переконливо, з позиції партнера. Підкреслимо це: ТРИ РАЗИ, не менше.
З другого разу вас почують, тільки з третього разу вам повірять.
Повірять швидше, якщо в своєму розумінні своєї провини ви будете говорити тими формулюваннями,
які з приводу вас звучать в душі партнера.
Увага: коли просите вибачення, категорично не допускайте в своїх словах звинувачень
і вимог пробачити, цим ви перечеркнете все, що до цього говорили від душі.
Цю помилку можна побачити у відео «Жозефіна, повернися!» (фільм "Шоколад"): перша частина розмови,
коли була сформульована власне прохання пробачити, була вдала і була прийнята.
Тут треба було подякувати і піти, щоб повернутися до розмови через три дні (оптимальний час).
Продовжувати відразу ж і по суті вимагати повернутися - вже помилка.

Один з найважливіших пунктів прохання про прощення - висновки на майбутнє.
Тому, хто на вас сердиться, важливо щоб не повторилося те, що сталося, і ваша задача завдання
сказати свої висновки на майбутнє так, щоб вам повірили, щоб ви самі були впевнені, що зараз
ви говорите не просто красиві слова, а подбаєте про те, щоб іншого разу те що було не повторилося.
Добре, якщо у вашій прохання про прощення буде гарна кінцівка: компенсація на заподіяну шкоду або прикрість.
Колись це гроші, коли-то квіти, але одних покаянних слів іноді буває мало, та й вам, якщо ви любите
(чи поважаєте) того, кому заподіяли неприємність, напевно хотілося в такій ситуації зробити хороший подарунок.
Зробіть це!
Як це може виглядати в реальності? Наприклад, молода людина хоче попросити вибачення у своєї улюбленої за те,
що він вчора ввечері був чужий, холодний і замкнутий. Може бути, сьогодні вже у всіх гарний настрій, але він
все одно хоче сказати коханій, що він пам'ятає про вчорашнє, вважає себе неправим, вважає свою поведінку
неприпустимим і просить у неї вибачення. Можливий варіант - він накриває своєю рукою її руку і каже
"Я хочу попросити у тебе вибачення з приводу вчорашнього. Я вчора був противний, я вчора був букою.
Ти до мене підходила, ти про мене дбала, ти була теплою і уважною, ти хотіла зі мною поговорити,
а я був діловий і тебе не чув, ніби чужий. Я був закритий, я був холодний, я був такий, як ніби я тебе не люблю.
Прости мене за це, будь ласка! Ти була абсолютно права, коли сердилася на мене.
Я таким бути не повинен. Я повинен бути завжди і обов'язково поруч з коханою жінкою, уважний, теплий, люблячий.
Я обіцяв бути люблячим, і я зобов'язаний бути люблячим.
Я буду люблячим. Я хочу ще раз попросити у тебе вибачення за вчорашнє, я собі вже все сказав, всі висновки зробив. У мене вчора була складна ситуація, але це мене не виправдовує: які б ситуації не були, ти у мене завжди повинна бути кохана. Я обіцяю, що більше цього не повториться. Я тебе дуже люблю!"
Або - від жінки, яка нагрубила своєму коханому: "Хочу попросити у тебе вибачення: я вчора сильно на тебе злилася і написала тобі гидоти. Сьогодні я прийшла в себе і розумію, що це неприпустимо і непорядно. За це себе караю: тиждень тобі не пишу, хоча дуже хочеться. Без спілкування з тобою мені буде дуже тяжко, але так мені й треба: раптом поумнею? Ще раз: пробач будь ласка, насправді я тобою захоплююся і тобою дуже дорожу".
Вдалий, гарний варіант, як можна просити вибачення - дивись відео з фільму «Панночка-селянка».
У ділових відносинах формула "Як просити вибачення" залишається, змінюються лише акценти. Зменшіть тему про почуття партнера, збільште тему "компенсація" і "висновки на майбутнє".
Важливо: якщо люди в партнерських відносинах, пункт "висновки на майбутнє" продумується спільно. Це дійсно не простий пункт, і якщо, припустимо, дружина забула випрати вашу сорочку або чоловік серйозно запізнився на зустріч, так що дружині довелося його сильно чекати, то завжди легко сформулювати висновки на майбутнє? Якщо підійти до цього питання серйозно, тут потрібно думати разом.
"Ти кажеш, що весь день пам'ятала про сорочці, хотіла її попрати, а потім раптом закрутилася і забула...
Дивись: ти обіцяєш, що інший раз цього не станеться, ти обов'язково згадаєш і зробиш. Не все так просто: ти річ і сьогодні намагалася згадати про це, але у тебе було багато справ, і все в голові утримати важко. Чи можу я тобі чимось допомогти, може бути зробити нагадування, повісити на холодильник, або просто з роботи подзвоню, нагадаю? Що ти думаєш? Я тебе люблю!"
Напевно так, спільним чином, знайти гарне рішення буде простіше.
_______________________

Комментариев нет:

Отправить комментарий